MENU
Peron stacji w Ścinawce Średniej - widok w stronę Kłodzka

Dodał: Stalker° - Data: 2009-03-24 12:24:52 - Odsłon: 2950
03 maja 2008


Ścinawka Średnia to obecnie jedyna stacja węzłowa na trasie Kłodzko - Wałbrzych. Dawniej był to pięciokierunkowy węzeł z liniami do Tłumaczowa, Radkowa i Srebrnej Góry. Obecnie zachował się tylko fragment ostatniego odcinka do Nowej Rudy Słupca, używany dla wywozu kruszywa z pobliskiego kamieniołomu. Przez duży dworzec przebiega obecnie główna linia Kłodzko - Wałbrzych, na której znajdują się 4 tory główne oraz kilka torów bocznych, obecnie częściowo nieużywanych. Dla obsługi podróżnych służą dwa perony (w sumie trzy krawędzie), z których używany jest tylko jeden, ponieważ tor przy peronie 1 nie posiada semaforów wyjazdowych. Wjazd na dworzec "mały" znajduje się od strony Kłodzka i przebiega przez przejazd kolejowy, obsługiwany z nastawni ŚŚ. Ta część stacji posiada kilka torów bez semaforów wyjazdowych (nigdy ich tutaj nie było). Kilka lat temu na torze od strony Radkowa stały odstawione i oczekujące na pocięcie parowozy. Wjazdu od strony Radkowa strzeże kształtowy semafor wjazdowy. Tutaj znajduje się nastawnia "ŚŚ2", wyposażona w urządzenia kluczowe. Ruchem na całej stacji kieruje jeszcze jedna nastawnia - "ŚŚ1", która wraz z dysponującą posiada urządzenia mechaniczne scentralizowane. W budynku dworca niegdyś znajdowała się kasa biletowa, obecnie jest ona nieczynna.

Aktualizacja: W 2019 r. ogłoszono przebudowę układu torowego stacji Ścinawka jako elementu modernizacji linii 286 na odcinku Ścinawka - Kłodzko. Prace ruszyły w sierpniu 2020 r. - zbudowano w śladzie linii do Radkowa tor wyciągowy z sekcji postojowej obsługującej składy ze Słupca - obecnie możliwy jest bezpośredni wjazd/wyjazd pociągów towarowych z torów południowych z/do Kłodzka (do tej pory składy ze Słupca były manewrowane na trzy razy), zamontowano również sygnalizację - wcześniej jej nie było na południowych torach. Wyremontowano ok. 6 km torów stacyjnych, przebudowano cały system sterowania ruchem na stacji, zamontowano na wszystkich rozjazdach urządzenia elektrycznego ogrzewania EOR, zwiększono nośność wiaduktu nad ul.Kościuszki (rozebrano go całkowicie i wykonano nową konstrukcję). Przebudowano także perony (wyższe), wyremontowano przejścia podziemne z montażem wind dla osób z bagażem lub mających problemy z poruszaniem się. Zadanie zostanie zakończone w 2023 roku. Niewykluczone jest przygotowanie stacji do budowy w przyszłości sieci trakcyjnej.

(moose)

  • /foto/3704/3704857m.jpg
    1890 - 1902
  • /foto/3678/3678687m.jpg
    1895 - 1898
  • /foto/272/272202m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/284/284507m.jpg
    1899 - 1901
  • /foto/248/248685m.jpg
    1902
  • /foto/374/374113m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/272/272350m.jpg
    1905 - 1912
  • /foto/3312/3312092m.jpg
    1907
  • /foto/4275/4275066m.jpg
    1907
  • /foto/180/180373m.jpg
    1910
  • /foto/399/399613m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/5343/5343220m.jpg
    1912
  • /foto/282/282722m.jpg
    1912 - 1917
  • /foto/8600/8600657m.jpg
    1914 - 1918
  • /foto/6673/6673792m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/211/211040m.jpg
    2008
  • /foto/211/211045m.jpg
    2008
  • /foto/4060/4060403m.jpg
    2008
  • /foto/217/217998m.jpg
    2008
  • /foto/217/217999m.jpg
    2008
  • /foto/271/271407m.jpg
    2008
  • /foto/271/271414m.jpg
    2008
  • /foto/271/271565m.jpg
    2008
  • /foto/271/271575m.jpg
    2008
  • /foto/271/271700m.jpg
    2008
  • /foto/231/231066m.jpg
    2008
  • /foto/231/231167m.jpg
    2008
  • /foto/268/268428m.jpg
    2009
  • /foto/270/270266m.jpg
    2009
  • /foto/298/298457m.jpg
    2009
  • /foto/409/409096m.jpg
    2011
  • /foto/4562/4562606m.jpg
    2014
  • /foto/4895/4895327m.jpg
    2014
  • /foto/4895/4895355m.jpg
    2014
  • /foto/4895/4895375m.jpg
    2014
  • /foto/4895/4895425m.jpg
    2014
  • /foto/5054/5054271m.jpg
    2014
  • /foto/5054/5054358m.jpg
    2014
  • /foto/5054/5054386m.jpg
    2014
  • /foto/5054/5054414m.jpg
    2014
  • /foto/5138/5138088m.jpg
    2014
  • /foto/5138/5138100m.jpg
    2014
  • /foto/5138/5138105m.jpg
    2014
  • /foto/5138/5138114m.jpg
    2014
  • /foto/5147/5147696m.jpg
    2014
  • /foto/5147/5147705m.jpg
    2014
  • /foto/5147/5147785m.jpg
    2014
  • /foto/5147/5147792m.jpg
    2014
  • /foto/4604/4604197m.jpg
    2014
  • /foto/5558/5558368m.jpg
    2015
  • /foto/5600/5600305m.jpg
    2015
  • /foto/10005/10005241m.jpg
    2022
  • /foto/10005/10005242m.jpg
    2022
  • /foto/10005/10005243m.jpg
    2022

Stalker°

Poprzednie: Perony i torowiska Strona Główna Następne: Perony i torowiska